Difference between revisions of "Talk:Stellantis N.V."

From Bedrijven
Jump to navigation Jump to search
Line 3: Line 3:
To add information, press bewerken at top of the page.
To add information, press bewerken at top of the page.
Stellantis blijft actief in Rusland en doet alles om de autofabriek te laten draaien tijdens de oorlog in Oekraïne. Carlos Taveres verklaart dit met de volgende woorden: 'Als verdeeldheid het tegenovergestelde is van globalisering, dan leidt verdeeldheid tot egoïsme, isolationisme en uiteindelijk ook tot oorlog.' Bron Financieel Dagblad 2 maart: achter paywall: https://fd.nl/bedrijfsleven/1431822/autofabrikant-stellantis-blijft-zakendoen-in-rusland-zolang-sancties-het-toestaan-vbc2caiuIoyU
Stellantis blijft actief in Rusland en doet alles om de autofabriek te laten draaien tijdens de oorlog in Oekraïne. Carlos Taveres verklaart dit met de volgende woorden: 'Als verdeeldheid het tegenovergestelde is van globalisering, dan leidt verdeeldheid tot egoïsme, isolationisme en uiteindelijk ook tot oorlog.' Bron Financieel Dagblad 2 maart: achter paywall: https://fd.nl/bedrijfsleven/1431822/autofabrikant-stellantis-blijft-zakendoen-in-rusland-zolang-sancties-het-toestaan-vbc2caiuIoyU
Tweede zin is erg ingewikkeld, voorstel (ipv 2e en 3e zin): "The company was created in January 2021 through a merge of Peugeot S.A.(PSA) into Fiat Chrysler Automobiles N.V.(FCA). The surviving company in the 'merger' was renamed Stellantis NV."
Deze zin vraag eigenlijk om meer uitleg: "This is just one of the examples of the many commitments and targets that were set by FCA." Er staat in de zinnen erboven ene beperkt aantal van 5 genoemd. Een opsomming lijkt me niet bezwaarlijk.
Deze bron kan je nog gebruiken: https://www.transportenvironment.org/discover/volvo-and-vw-the-only-european-carmakers-on-track-to-electrify-on-time-study/ Hieruit blijkt dat Stellantis het helemaal niet zo goed doet met het uitrollen van elektrische auto's.
In de sectie wordt nu veel aandacht gegeven aan de cijfers die ze wel hebben en staat in de laatste regerls dat lang nite alles erin staat. Dat maakt de hele passage niet zo representatief. De meeste emissies zitten in 'use of products' categorie. We kunnen wel een ruwe schatting geven op basis van het aantal verkochte auto's. Als dat 8 miljoen is, en de uitstoot van een benzine auto is 50 ton over de hele levensduur (https://decorrespondent.nl/6601/waarom-de-elektrische-auto-nu-al-groener-rijdt-maar-er-betere-argumenten-zijn-om-over-te-stappen/694075842075-4e3a4cf5). Dan hebben we het over een zo'n 400 megaton. Kortom, de cijfers die Stellantis, of beter, hun voorgangers aanleveren zijn bijzonder incompleet en missen de belangrijkste categorieën. Namelijk daar waar de meeste uitstoot zit.
Onder climate policies is mij onduidelijk over welke scope Stellantis 50% reductie wil.
In de conclusie:
"It is unclear if the emission and targets set by PSA and FCA will be enough to reduce their CO2 emissions and keep them within the 2 degrees." Volgens mij is het wel duidelijk dat ze geen 1,5 graden gaan halen.
"This on its own is not enough to create such a large reduction in CO2 emissions."
Dit klopt denk ik wel, maar het is niet te zien hoe je aan die conclusie komt.

Revision as of 11:25, 16 March 2022

Additional information/links/stories/news articles that might be relevant to the profilepage of the company can be inserted here, both Dutch and English information is welcome.

To add information, press bewerken at top of the page. Stellantis blijft actief in Rusland en doet alles om de autofabriek te laten draaien tijdens de oorlog in Oekraïne. Carlos Taveres verklaart dit met de volgende woorden: 'Als verdeeldheid het tegenovergestelde is van globalisering, dan leidt verdeeldheid tot egoïsme, isolationisme en uiteindelijk ook tot oorlog.' Bron Financieel Dagblad 2 maart: achter paywall: https://fd.nl/bedrijfsleven/1431822/autofabrikant-stellantis-blijft-zakendoen-in-rusland-zolang-sancties-het-toestaan-vbc2caiuIoyU

Tweede zin is erg ingewikkeld, voorstel (ipv 2e en 3e zin): "The company was created in January 2021 through a merge of Peugeot S.A.(PSA) into Fiat Chrysler Automobiles N.V.(FCA). The surviving company in the 'merger' was renamed Stellantis NV."

Deze zin vraag eigenlijk om meer uitleg: "This is just one of the examples of the many commitments and targets that were set by FCA." Er staat in de zinnen erboven ene beperkt aantal van 5 genoemd. Een opsomming lijkt me niet bezwaarlijk.

Deze bron kan je nog gebruiken: https://www.transportenvironment.org/discover/volvo-and-vw-the-only-european-carmakers-on-track-to-electrify-on-time-study/ Hieruit blijkt dat Stellantis het helemaal niet zo goed doet met het uitrollen van elektrische auto's.

In de sectie wordt nu veel aandacht gegeven aan de cijfers die ze wel hebben en staat in de laatste regerls dat lang nite alles erin staat. Dat maakt de hele passage niet zo representatief. De meeste emissies zitten in 'use of products' categorie. We kunnen wel een ruwe schatting geven op basis van het aantal verkochte auto's. Als dat 8 miljoen is, en de uitstoot van een benzine auto is 50 ton over de hele levensduur (https://decorrespondent.nl/6601/waarom-de-elektrische-auto-nu-al-groener-rijdt-maar-er-betere-argumenten-zijn-om-over-te-stappen/694075842075-4e3a4cf5). Dan hebben we het over een zo'n 400 megaton. Kortom, de cijfers die Stellantis, of beter, hun voorgangers aanleveren zijn bijzonder incompleet en missen de belangrijkste categorieën. Namelijk daar waar de meeste uitstoot zit.

Onder climate policies is mij onduidelijk over welke scope Stellantis 50% reductie wil.

In de conclusie: "It is unclear if the emission and targets set by PSA and FCA will be enough to reduce their CO2 emissions and keep them within the 2 degrees." Volgens mij is het wel duidelijk dat ze geen 1,5 graden gaan halen.

"This on its own is not enough to create such a large reduction in CO2 emissions." Dit klopt denk ik wel, maar het is niet te zien hoe je aan die conclusie komt.